De (digitale) document- en informatiehuishouding binnen zowel overheidsorganisaties als het bedrijfsleven is aan specifieke wetten en regels gebonden. In deze tweedaagse cursus gaan we het doolhof van de wet- en regelgeving binnen de archiefsector inzichtelijker maken.

Gedurende deze twee lesdagen komt o.a. het volgende aan bod:
– welke wet- en regelgeving bestaat er ten aanzien van de (digitale )informatiehuishouding en archivering
– welke wensen en eisen stellen deze wetten en regelgeving
– waar dient uw organisatie rekening mee te houden om aan deze wet- en regelgeving te voldoen nu en in de toekomst
– Baseline Informatiehuishouding en Toepassingsprofiel Rijksoverheid (bevatten ook voor niet-overheid interessante informatie)
– Archiefwet
– beleidsregel digitale vervanging
– Wet hergebruik overheidsinformatie


Doelgroepen:
Records managers, medewerkers en managers DIV, bibliothecarissen, documentalisten, archivarissen, informatiespecialisten, ICT-medewerkers, secretaresses en facilitaire medewerkers.

Tijdsduur:
Aanvang: 10.00 uur
Einde     : 16.30 uur

Docent:
Dominique Hermans

Kosten:
€ 945,00 (excl. 21% BTW), dit is inclusief lunch, drankjes en versnaperingen

Data en locaties:
– 26 november en 10 december 2019    Woerden,  locatie Plein 7 (circa 10
   minuten lopen vanaf NS-station)
– 5 februari en 4 maart 2020 Woerden,  locatie Plein 7 (circa 10
   minuten lopen vanaf NS-station)

 

Gegevens cursist

Factuurgegevens

Vul hier de gegevens in die uw financiële afdeling nodig heeft voor een spoedige betaling